Lucruri de stiut inainte sa faci revizia masinii

Indiferent daca esti sau nu pasionat de masini si de efectuarea a tot felul de lucrari de intretinere si modificare a autoturismului tau, revizia este ceva ce nu poate fi evitat si de care trebuie sa te ocupi fie ca vrei sau nu. Desi revizia reprezinta, in principiu, o serie de schimburi elementare si foarte simple dar care totusi influenteaza in mod direct buna functionare a masinii tale, cu toate acestea oamenii fac des greseli mai mult sau mai putin grave cand vine vorba de revizie. Astfel, astazi am pregatit acest articol care cuprinde cateva lucruri pe care ar trebui sa le stii inainte sa faci revizia masinii.

Revizie la 10.000km. Nu 20, nu 30.

Un lucru pe care l-am observat ca se tot intampla in ultimii ani si doar cu masinile foarte noi este ca producatorii au inceput sa recomande ca schimbul de ulei sa fie efectuat la 20.000km sau chiar la 30.000km in unele cazuri, lucru pe care majoritatea mecanicilor si pasionatilor auto il considera aberant. Uleiul ar trebui schimbat la un an daca nu s-au facut mai mult de 10.000km cu masina sau chiar mai devreme daca numarul de km a fost atins. Din momentul in care unul dintre aceste praguri (timp sau numar de km) a fost depasit, starea in care se afla uleiul incepe sa afecteze cam tot prin jurul lui. Nu e atat de complicat si nici costisitor sa schimbi uleiul, trebuie doar sa cauti piese auto online bucuresti si sa comanzi uleiul potrivit pentru masina ta.

Nu uita de frane

Desi sistemul de franare reprezinta cel mai important sistem de siguranta si se intampla deseori ca acesta sa fie motivul principal al multor accidente grave de pe soselele tarii noastre, multe persoane omit sa verifice si franele atunci cand se pregatesc de o revizie. In mod normal, un mecanic care se respecta iti va recomanda acest lucru, dar daca el nu o face ar trebui sa-i amintesti tu. Indiferent daca faci revizie BMW Seria 3 Motor 2.0D sau la o Dacia Logan, recomand sa fie verificat lichidul de frana dar si starea in care se afla discurile si placutele. Daca acestea s-au uzat, trebuie schimbate neaparat caci altfel te pun in pericol atat pe tine cat si pe cei din jur. Distanta de franare creste cu cat uzura discurilor si a placutelor este mai mare. De asemenea, pierderi in instalatia de lichid de frana reprezinta o problema grava fiindca poti sa te trezesti ca ai ramas fara frane pe autostrada sau inainte de o curba periculoasa.

Anvelopele mai trebuie schimbate

Un alt lucru foarte grav si foarte des intalnit mai ales in Romania este ignoranta in ceea ce priveste starea anvelopelor montate pe masina, lucru intalnit chiar si la proprietarii de autoturisme de lux carora nu le-au mai ramas bani de cauciucuri dupa ce au achizitionat ultimul model de bolid. Poate ca anvelopele par pentru multi un lucru insignifiant, dar trebuie sa va reamintesc ca singurul punct de contact intre cutia de metal de 2 tone si asfalt sunt cauciucurile. De anvelope depinde si distanta de franare, implicit siguranta ta si a celor din jur, si stabilitatea/aderenta pe care masina o are in viraje si asa mai departe. Un specialist iti va putea spune cu ochiul liber daca trebuie sa schimbi anvelopele sau nu dupa ce va verifica profilul si tipul de uzura (atentie la uzura neuniforma de pe anvelope, dar despre asta vorbim intr-un articol viitor). Chiar daca un set de anvelope de calitate sunt mai scumpe, fa un efort pentru siguranta ta si alege unele calitative pentru ca iti pot salva viata tie sau altora.

Leave a Reply