Tipuri de manageri de campanii Adwords

Se pare ca tot mai multi specialisti in marketing, cu precadere orientati spre digital, se regasesc in randul celor care au o legatura, mai mare sau mai mica, cu marketingul. Asa am ajuns sa vad oferte pentru o campanie de Adwords care incepe de la 5% comision, pentru sume derizorii. Tot in acest fel s-a ajuns ca batalia pentru anumite cuvinte cheie sa ajunga la sume astronomice, principalul factor de diferentiere fiind costul unui click si nu alti factori de influenta ai pozitionarii, precum quality score.

Manageri de campanie multifunctionali

Acest tip de manageri de campanie sunt cei care au un bunsiness mai mic sau mai mare si care se hotaresc sa-si faca singuri campaniile de Adwords, fara a cunoaste in detaliu secretele acestuia. Astfel ca, economising un comision mediu de 25% pe care il ia o agentie, platesc cu pana la 100% mai mult pentru campaniile lor, prin ineficienta acestora. De fapt, acestia se ocupa de aproape tot in companie. Ei sunt si manageri de marketing, sunt si directori de vanzari si contabili si pierd foarte multe resurse pentru alte lucruri decat cele pentru care ar trebui ei sa fie eficienti.
O concurenta intre doi sau mai multi astfel de “manageri de campanie” pe un singur cuvant, creste cpc-ul foarte mult.Campanii facute pe cuvinte cheie irelevante sau prost expuse, cu un quality score chiar si de 6/10, face ca cpc-ul sa ia valori foarte mari.

Mananger de campanie delasatori

Acest tip de manangeri sunt cei care fac un rand de anunturi si nu le mai modifica pentru urmatoarele luni. Nu testeaza diferite moduri de adresare, nu eficientizeaza ad-urile si nu cauta in planner cuvintele cheie pe care sa dezvolte campaniile, ci o fac doar dupa ureche. Consuma bugetul fara a stii daca acesta a fost eficient sau nu si trec campaniile de Adwords la costuri, nu la posibile venituri, asa cum ar trebui sa fie o campanie de Adwords.
Nu verifica concurenta, cresc doar CPC-ul atunci cand traficul scade si solicita suplimentari de bugete nefondate.

Manageri de campanie dezorientati

Sunt aceia care ruleaza campanii, optimizeaza ad-urile si cuvintele cheie dar nu stiu sa interpreteze rezultatele. Folosesc rezultatele doar ca cifre, dar nu se rapoarteaza la ele pentru a eficientiza campaniile. Acest tip de manageri sunt foarte multi si se regasesc cu precadere in companiile care nu dezvolta foarte tare acest segment. In general acestia aduc campaniile spre profit, dar nu le eficientizeaza, nu se folosesc de datele obtinute ci doar le raporteaza superiorilor.

E evident ca acolo unde exista loc de interpretare, nu vor exista 2 moduri absolut identice de lucru si nici rezultatele nu vor fi folosite intr-un mod standard. Fiecare manager de campanie vede lucrurile in alt fel, se bazeaza pe propriile metode de call to action si considera eficiente campaniile pe care le stapaneste cel mai bine.

Din punctul meu de vedere, un manager de campanie Adwords foarte eficient este acela care incearca tot timpul rezultate mai bune, reuseste sa aiba un quality score de minim 9 pentru fiecare cuvant si stie sa interpreteze rezultatele, in asa fel incat la urmatoarea campanie sa scoata rezultate mai bune.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *