Servicii ce trebuiesc exteriorizate la un magazin online

Citeam pe blogului lui Liviu Taloi un articol despre un post de manager de magazin online pe nisa textile/fashion si am observat ca de fapt nu se cauta un manager ci imposibilul. Cerintele jobului includeau printre altele: promovare on-line (google, pachete date, parteneriate, social media etc); creativitate, simt estetic, experienta si abilitati de lucru specifice industiei fashion (coordonare modele, fotografi, stilisti); limba engleza; competente manageriale de planificare, organizare, coordonare, control si motivare a echipei. Este imposibil sa poti aloca 8, 10 chiar si 14-15 ore pe zi pentru a acoperi in mod eficient cele listate mai sus, fara a mai pomeni si alte atributii. Astfel ca este musai pentru ca un magazin online sa functioneze cum trebuie, sa exteriorizam anumite segmente ce tin de buna functionalitate a acestuia.

SEO / Adwords / Social Media

Cele trei functioneaza foarte bine impreuna si pot fi dezvoltate de o singura persoana in program full time sau pot fi exteriorizate catre o firma specializata in asta. Partea de seo si adwords necesita foarte mult timp pentru documentare si analiza iar social media cere destul de multa activitate.

Grafica si elemente foto

Vorbind strict pe exemplul de mai sus, cele doua se pot combina si este necesar un om special pentru asta. E nevoie ca sedintele foto sa fie facute in conditii profesioniste, pozele fiind decisive in proportie hotaratoare in vanzarea de produse fashion. Acestea necesita si partea grafica de perfectionare, care nu pot fi facute decat de un om pregatit pe acest domeniu.

Preluare comenzi / Introducere Date / Trimitere colete / Aprovizionare marfa

Preluarea de comenzi si discutiile cu potentialii clienti trebuie de asemenea facute de o persoana alocata doar pentru acest segment. Daca totusi numarul de comenzi este mic la inceput, acesta poate suplimenta timpul cu introducerea produselor pe site. Acest lucru il va ajuta sa cunoasca foarte bine atat produsele cat si detaliile si particularitatiile acestora.
Aprovizionarea de marfa dar si trimiterea de colete poate fi facuta de o singura persoana, iar daca este un singur furnizor (sau o singura locatie pentru ridicarea marfii) aceasta poate fi facuta de aproape orice persoana din firma desemnata pentru asta. Coletele pot fi pregatite si trimite dupa programul de lucru, sau imediat dupa preluarea comenzilor daca acestea nu sunt foarte multe in decursul unei zile.

In cazul nostru atributiile care ar trebui sa revina managerului de magazin se vor rezuma la parteneriate, administrarea eficienta a bugetelor si urmarirea acestora, supravegherea departamentelor mai sus listate si alte activitati ce pot sustine dezvoltarea magazinului ca brand.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *