Orele de maxima audienta pe retelele de socializare

Tot mai multi ochi sunt indreptati catre segmentul viral din retelele de socializare, cu precadere de pe Facebook in tara noastra, indiferent ca este vorba de blogging sau campanii de marketing . Fiecare dintre posturile realizate in scop comercial isi doresc un impact cat mai mare si spera la un numar cat mai ridicat de “share-uri”. Dar sunt mai multi factori care influenteaza toate acestea, printre care calitatea postului si a produsului, serviciului sau articolului prezentat, locul in care acesta este postat dar si momentul in care este prezentat in reteaua de socializare.
Chiar daca fiecare dintre cele de mai sus sunt importante, acum o sa discutam doar despre ultima dintre acestea si anume ora la care este cel mai indicat sa postam pe retelele de socializare in scop comercial. Cu toate ca Facebook reprezinta peste 75% din segmentul social media in Romania, lucru care nu se intampla si in tarile din vest, vom prezenta care sunt cele mai bune ore si zile pentru posturi si pe Twitter, Google+, Instagram sau Linkedin. Fiecare dintre acestea pot aduce un plus de imagine companiei si binenteles vor creste autoritatea site-ului si a brandului.

social-media-best-time-of-day

Asa cum vedem din grafic, se pare ca modul de lucru la birou, poate fi un factor de influenta asupra fiecaruia dintre aceste orare. Segmentul pe care-l putem considera cel mai business din lista de siteuri de socializare este fara indoiala Google+, fapt ce denota si orele matinale in care este cel mai indicat sa postezi. Atunci oameni citesc cu interes informatiile din acest segment.
Pentru Facebook si Twitter, 2 retele de socializare bazate foarte mult pe divertisment, subiecte personale si socializare directa, orele cele mai bune sunt spre sfarsitul programului de lucru, atunci cand si volumul de munca este foarte mult diminuat. Atunci isi gasesc oamenii timp sa verifice ce s-a mai postat pe Facebook si care mai sunt “noutatile” zilei.
Urmeaza binenteles Instagram, acesta avand cel mai mare impact la postarile de la orele 17:00 – 18:00, probabil o motivatie fiind si pozele postate in drumul de la birou catre casa, mai ales de catre cei care nu parcurg acest drum cu auto personal.
In cele din urma avem doua canale de socializare ceva mai putin raspandite la noi si anume Tublr si Pinterest, care sunt in topul preferintelor seara dupa ora 19:00.

Pentru fiecare dintre aceste retele de socializare, mai apar si influentele nisei pe care activeaza fiecare business, acestea fiind statistici generale.

One Response
  1. Cornel Zarva

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *