Greseli in campania Google Ad Words

ten_google_adwords_mistakes_to_avoidCeea mai usoara metoda de a-ti promova afacerea in gigantul Google este fara indoiala prin reclama platita (Ad Words). Simplu ca buna ziua, intri iti faci un cont si in cateva minute apari in primele randuri in cautari. Insa de aici incepe distractia. Daca nu ai rabdarea necesara sa te apuci sa citesti tot ceea ce se gaseste in tutorialul prezentat, si sunt sigur ca nu o sa ai, acesta avand pagini bune, atunci o sa faci clasica greseala sa platesti pentru lucruri care nu sunt concludente in ceea ce faci. Vei introduce cateva cuvinte si grupuri de cuvinte care le consideri relevante pentru siteul tau, si vei da drumul la campanie. Toate bune si frumoase, dar cand bugetul va incepe sa consume dupa bunul plac, fie vei considera reclama platita prea scumpa, ori vei scoate din buzunar bani buni, doar pentru a fi prezent acolo. Asa ca am decis sa ofer cateva ponturi (probabil de multi deja stiute, dar foarte utile pentru cei noi), ce va vor ajuta in campanie.

Alegerea cuvintelor cheie tip “broad match”

Ce inseamna asta? Ca atunci cand o cautare este facuta si cuprinde cuvintele tale folosite in broad match, site-ul tau va fi afisat. Un exemplu concret. (broad match-ul este folosirea aproximativa a unor cuvinte cheie, ce pot fi asociate unei expresii intregi).
Broad match-ul tau este : +tableta +serioux (de remarcat ca se foloseste semnul + in tipul acesta de cautare), atunci cand cineva cauta sa zicem “tableta serioux S700″ atunci vei aparea in rezultate. Daca cineva cauta doar “tableta S700″ atunci nu vei aparea. Deci cautarea trebuie sa cuprinda neaparat cuvintele tale folosite in broad match cu +.
Greseala care se face in aceasta situatie, este nefolosirea semnului +. Astfel ca pentru cuvantul cheie “tableta serioux”, fara +, vei fi afisat si atunci cand cineva cauta doar jumatate din fraza, spre exemplu “tableta”, si asa vei fi afisat si la cautari gen “tableta samsung”, pentru ca este inclus cuvantul tableta. Si asa cautarea nu va fi relevanta pentru ceea ce se doreste, va avea un cost mare la click, si va cheltui buget degeaba.

Cost per click mare la Ad Words

De ce va avea un cost/click mare o expresie? Pentru ca relevanta rezultatului influenteaza in mod direct costul click-ului. Aceasta trebuie sa faca o potrivire cat mai exacta cu anuntul, si in acelasi timp cu cautarea propriu-zisa. Un cost/click mare avem si atunci cand concurenta este foarte puternica pe o nisa. Luam exemplu “laptopuri”. Daca mergi pe aceasta cautare, cu siguranta pretul va fi unul destul de mare. Pentru asta trebuie sa mergi pe cautari mai complexe. Cum anume?

Folosirea de cautari complexe in Google Adwords

Este bine sa nu ne rezumam la un singur cuvant cheie, ci sa facem mai multe cautari exacte si potrivite, cu produsul pe care il avem sau derivate ale acestuia. Astfel ca, daca vindem laptopuri, vom face o campanie nu doar pe cuvantul cheie laptopuri si atat. Vom folosi expresii de tipul “laptopuri ieftine”, “laptopuri noi”, “laptopuri asus”, etc (nu uitati de folosirea semnului +, de tip broad match). Un tool foarte util cu care puteti gasi expresii potrivite pentru nisa dvs este oferit chiar de Google, fiind aici https://adwords.google.com/o/KeywordTool

Voi continua cu mai multe detalii in curand, daca aveti intrebari ma gasiti … la contact.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *