Factori de influenta asupra calitatii unui site

quality_web_content_writersPentru ca dezvoltarea unui site tine foarte mult de calitatea materialelor ce sunt postate pe acesta, trebuie sa stim ce platim atunci cand ne dorim sa promovam un produs sau un brand pe anumite siteuri. Nu dorim sa cumparam spatii publicitare ce nu ne pot aduce beneficii sau ce nu au legatura cu domeniul nostru de activitate.

Page rank-ul numai este un factor de influenta pentru cresterea autoritatii unei pagini

Daca pana anul trecut page rank-ul siteului unde doream sa ne promovam era un factor de influenta, luandu-se in considerare pe langa alte aspecte si acest mod de clasificare a celor de la Google, update-ul foarte vechi facut pentru acest tool dar si vanatorii de page rank au reusit sa scoata acest criteriu din selectia de marketing a unui potential cumparator de publicitate pe un site.
Cei care inca se leaga de PR, fie nu au suficienta calitate in continutul siteului, ori nu acorda suficient timp acestuia si vor sa-l scoata in fata printr-un tool deja apus.

Page authority si domain authority

Analizat din exterior, fara a dezvolta foarte mult aspectul materialelor de pe site dar fiind in stransa legatura cu alte elemente foarte importante precum traficul, contentul, activitatea pe site sau linkurile externe catre pagina/domeniu, trebuie sa tinem cont de autoritatea domeniului unde ne dorim sa ne promovam. Exista foarte multe tool-uri ce pot masura acest lucru, aici fiind disponibil un astfel de tool : http://moonsy.com/domain_authority/.

Calitatea continutului si frecventa de actualizare a acestuia

Probabil al doilea cel mai important factor de influenta, dupa trafic, este continutul siteului si valorea acestuia. Cu cat acesta este mai relevant fata de produsul sau nisa pe care dorim sa ne promovam cu atat procentul calitativ a celor ce vor interactiona in campania noastra publicitara este mai crescut. Frecventa postarii de continut dar si interactiunea publicului in mod direct cu acesta (comentarii, like-uri, raspunsuri la quiz-uri, etc) cresc valorea site-ului.
Exceptie de la regula fac siteurile ce au un continut foarte static si cuprind deja informatiile ce pot fi obtinute pe acest segment, insa si in cazul acestora este necesara o actualizare ocazionala.

Traficul, factorul principal de influenta

Cel mai important aspect atunci cand vine vorba de calitatea unui site este indicat de trafic. Daca vorbim de siteuri de informare si nu din zona sales, atunci traficul organic este prioritar. Cu cat acesta este mai mare procentual, cu atat valorea siteului este mai ridicata.
Acelasi lucru se aplica in randul tuturor siteurilor, continutul organic fiind de departe cel mai eficient mod de a creste un site, doar ca nu este reprezentativ atunci cand vine vorba de un site de vanzare produs sau a unor servicii. Acestea pot fi promovate prin multe alte metode paid, amintind aici doar cateva precum adwords, facebook ads sau adpilot.

One Response
  1. Cosmin F

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *