Factori ce influenteaza valoarea unui blog

Probabil majoritatea celor care incep candva un blog, o fac dintr-o simpla pasiune si doresc doar sa aiba propriul jurnal online, acolo unde sa-si poata exprima gandurile si parerile. Dezvoltarea unui blog, duce insa si la posibiltiatea monetizarii acestuia si aici de cele mai multe ori, blogul personal incepe sa aiba un miros comercial, posturile numai sunt la fel de personale ca pana atunci, ci devin tot mai mult orientate catre cerintele pietei, dar in acelasi timp catre subiecte ce pot aduce trafic, ce pot starni interesul unor potentiali donatori de finante.
Pe langa aceasta prima parte, mai exista si o categorie a celor care pornesc un blog strict din dorinta de a face bani cu el. Ce-i drept nu foarte multi reusesc, pentru ca, asemeni unei vorbe din popor, socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ. Mai exact volumul de munca necesar, perioada destul de mare de timp pe care un blog il consuma pana sa ajunga “value”, sunt doar cateva din motivele pentru care “micii intreprinzatori” fie abandoneaza proiectul, fie trec cu ele in varianta blog personal, in care posteaza foarte rar spre deloc.

Indiferent de modul in care ai pornit la drum cu un blog, exista mai multi factori care vor determina valoarea blogului si binenteles pretul pe care-l poti cere pentru o activitate pe blog, fie ca este vorba de un articol sponsorizat, de o campanie de bannere sau de orice alt timp de promovare.

Traficul, calitatea cititorilor si nisa blogului

In prima parte vom discuta despre factorii generali, cei de care tin cont in majoritatea timpului companiile, atunci cand doresc sa faca o campanie de marketing, fara prea multe rezultate in segmentul SEO, dar cu un puternic impact pe partea de branding. Aici regasim in mare parte promovarile de evenimente, feedback-ul unui produs sau dezvoltarea unui brand in piata.
Traficul este un factor hotarator pentru tipurile de campanii listate mai sus, iar calitatea cititorilor si nisa blogului vin sa delimiteze tipurile de companii care vor face campaniile.

Blogurile pot avea trafic din mai multe surse, nefiind dependente de traficul organic (venit din cautarile in motoare de cautare). Daca discutam de un blog al unei persoane publice, precum Cabral.ro, atunci ne asteptam ca o mare parte din trafic sa vina din interogari directe, dat fiind faptul ca el este destul de cunoscut din Media si nu are nevoie de un SEO foarte bun, pentru a avea un trafic ridicat.
De asemenea traficul din retelele sociale, din vlog-ing/streaming pe canalele de video (youtube, twich.tv) sau traficul venit din mail marketing, este dependent de actiuni permanente si poate avea fluctuatii foarte mari.

Traficul cel mai constant si probabil cu cea mai mare valoare, este fara indoiala cel venit din mediul organic. Pentru acesta insa, este necesara si o buna dezvoltare a blogului pe partea de SEO. Aproape toate actiuniile de mai sus, aduc un plus de optimizare in SERP (pozitiile in motoarele de cautare),dar este necesara si o campanie de SEO bine gandita, pentru a ajunge in top.

Domain authority, pozitia in cautarile Google si Trust Flow/Citation Flow

Pe scurt, optimizarea site-ului si din punct de vedere SEO si cresterea valorii acestuia atrage dupa sine un trafic cat mai mare din mediul organic, ofera avantajul de a fi indexat pe pozitii cat mai ridicate pentru subiectele atinse in posturi si nu in ultimul rand, delimiteaza valoarea necesara pentru stabilirea pretului unui articol sponsorizat.

Tipul de campanii realizate de brandurile ce vor sa-si promoveze un produs, un serviciu sau o categorie de produse, pentru care doresc o pozitionare cat mai buna in motoarele de cautare, sunt influentate intr-o buna masura de cele listate mai sus. Aici oferta difera destul de mult fata de cea prezentata mai devreme. Branding-ul pierde teren in favoarea nevoii de linkuri, de cele mai multe ori cu ancora exacta pe ceea ce se doreste a fi indexat in Google.

Cat de valoros este un link ce urmeaza sa fie platit in cadrul unul blog, putem delimita prin:

  • Domain authority (poate fi verificat online : moonsy.com/domain_authority/ )
  • Trust Flow/Citation Flow (un Trust Flow cat mai ridicat si un Citation Flow cat mai mic, sunt formula perfecta)
  • Frecventa articolelor ce sunt postate pe blog (e foarte important ca blogul sa aiba content nou permanent).
  • Outbound links (Numarul de linkuri catre extern pe care blogul le are. Cu cat mai putine cu atat mai bine).

Un blog cu un domain authority ridicat, este foarte valoros pentru oricine doreste un articol cu link, astfel ca pretul poate creste serios. Ca sa va puteti face o idee, printre blogurile cu autoritatea cea mai ridicata de la noi se gasesc: zoso.ro (DA 44), cabral.ro (DA 41) sau petreanu.ro (DA 39). Binenteles ca sunt probabil si altii, dar cu cei 3 va puteti face un etalon.

Daca blogul vostru nu are o autoritate mare, nu trebuie decat sa va puneti pe treaba. Posturi cat mai multe, cu content cat mai stufos si de calitate, o campanie de linkbuilding (voi face in scurt timp un ghid complet despre campaniile de linkbuilding pentru bloguri), prezenta cat mai ridicata a blogului si a linkurilor sale in retelele sociale. Update-ul DA se face aproape lunar. Puteti gasi mai multe informatii aici: moz.com/products/api/updates

Ultimul update de DA/PA a fost facut pe 29 Ianurie 2016 si arata cam asa:

  • 145,549,223,632 (145 billion) URLs
  • 1,356,731,650 (1 billion) subdomains
  • 200,255,095 (200 million) root domains
  • 1,165,625,349,576 (1.1 Trillion) links
  • Followed vs nofollowed links
    • 3.17% of all links found were nofollowed
    • 63.49% of nofollowed links are internal
    • 36.51% are external
  • Rel canonical: 26.50% of all pages employ the rel=canonical tag
  • The average page has 89 links on it
    • 72 internal links on average
    • 17 external links on average
One Response
  1. Cryna

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *