Evenimente de eSports cu premii de 18 milioane de dolari ignorate de televiziunile autohtone

196r26g0l7bpjjpg

Peste 18 milioane de dolari premii și aproape 6,5 milioane de dolari pentru echipa câștigatoare. Asta e suma pe care o echipă a câștigat-o la ultimul Internațional de Dota 2.Este o sumă fabuloasă și este un premiu de aproape 2 ori mai mare decât îl ia câștigătorul de Wimblendon. Cu toate astea, televiziunile de la noi din țară încă ignoră total tot ce înseamnă eSports. Reportaje doar de 15 secunde, prezente în emisiuni de știri, în care sunt prezentate ca niște activități de copii. Probabil de aia încă suntem așa de în urmă cu tot ce înseamnă evenimente la noi în țara. Televiziunile de sport și aici mă refer la Digi Sport, Dolce Sport sau chiar Sport.ro, încă își fac rating din știri pentru idioți. Bătăi din liga a 4 a la fotbal și evenimente mondene la care a participat Serena Williams, sau chiar filmări de pe Youtube, devin subiectele cu care sunt umplute știrile de sport.

Toate astea în timp ce reușim să aducem la București un eveniment precum Dreamhack, la care sunt mereu prezenți cei mai buni jucători de eSports din lume.

Stadioane de 20-30 mii de spectatori la un eveniment de gaming, lucru pe care noi nu reușim să-l facem la un meci Steaua – Dinamo și aici este și vina televiziunilor. Hai să vedem ce fac cei de la ESPN, în timp ce noi ne uităm în reluare la un meci pe care Dolce Sport îl difuzează de câte 15-20 de ori, din lipsă de subiecte.

Dacă ar încerca și audiența nu ar exista, atunci n-ar fi o problemă, dar când nici măcar nu încerci, nu înțeleg de ce refuzurile sunt atât de acerbe. Oare audiențele sunt mult mai ridicate la Vorskla  –  Shakhtar, un meci pe care cei de la Dolce Sport l-au difuzat deja de vreo 2-3 ori în decurs de o săptămână. Cum ar fi fost un rezumat al Internaționalului de Dota 2, un eveniment MGL de League of Legends, de Hearthstone, Counter Strike sau de ce nu, World of Tanks. De ce oare nu se încearcă?

Un pont pe care directorii de producție a televiziunilor nu-l cunosc încă, sau îl ignoră cu desăvârșire, noaptea sunt foarte mulți tineri care nu dorm și care se joacă. Nu îi numim neapărat gameri, dar sunt pasionați de jocurile pe calculator și cu siguranță ar fi o audiență cu mult mai mare decât aceleași știri din sport pe care Sport.ro le transmite din oră în oră de la 2 dimineață până pe la ora 8.

Audiență de 20 milioane de urmăritori la The Internațional 2015

Pare fantastic sau nu, dar evenimentul de anul acesta cu premii de peste 18 milioane de dolari a avut peste 20 milioane de urmăritori, așa cum găsim aici informația. Nu știu care ar fi audiența în țara noastră, dar în mod sigur faptul că am avut un român la acest eveniment, b0ne7, în echipă celor de la Cloud9, ar fi fost o posibilitate bună pentru televiziuni să testeze audiența.

Poate ar fi momentul să se încerce cu un eveniment major ce urmează. Ovvy, campion mondial la FIFA, RDU, unul din cei mai buni jucători din lume de Hearthstone sau W33, printre cei mai populari jucători de Dota 2 ar putea aduce ceva audiență.

Pe final, cam asta e reacția spectatorilor, pe care în mod sigur și-ar dori să o aibă și Steaua sau Dinamo la meciurilor lor de acasă.

6 Comments
  1. Cornel Zarva
    • DanGiuraniuc
  2. Raluca TD
    • DanGiuraniuc
  3. CleverBoy
    • DanGiuraniuc

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *