Electrocasnicele isi fac loc langa segmentul IT

Comertul online din Romania incearca tot mai mult sa se orienteze catre un singur model. Se pare ca varianta „amazoniana” a cuprins majoritatea magazinelor online, care isi doresc tot mai mult sa aiba in oferta, pe langa IT, electrocasnice. Acest lucru aduce un mic plus magazinelor online in sectiunea de electrocasnice, dar si un mare minus pe segmentul de IT. Viziunea de specialisti in IT incepe sa se risipeasca, timpul acordat catre segmentul de baza este fractionat de alte categorii. Incep sa-si faca locul categorii precum auto, jucarii sau altele care nu sunt deloc in armonie cu ceea ce inseamna IT-ul.

De ce este mai bine ca un magazin online sa se orienteze catre un segment, pe care sa-l dobandeasca cat mai bine? Pentru ca oamenii apreciaza foarte mult specialistii, indiferent ca acestia sunt pe IT sau pe alta nisa. Plecand de la segmentul de IT, aceasta diversificare nu aduce neaparat un plus magazinelor. Probabil o recomandare ar fi fost suficienta, in timp ce cresterea unui magazin separat, orientat in totalitate catre o nisa, ar fi avut mult mai multe sanse de reusita.
Asa regasim o multime de magazine online care nu fac altceva decat sa-si ucida mica felie pe care reusesc sa o adune in timp, toate acestea din lacomia pentru cota de piata.

Momentan, magazinele online sunt destul de impartite, astfel ca avem un numar destul de mic de magazine online din categoria A, urmate de o multime de mici magazine, ce nu reusesc sa se ridice prin strategii de marketing eficient si incearca aceasta strategie prin care isi diversifica oferta cu produse din nise pe care nu le stapanesc aproape deloc.

Vor mai trece cativa ani, pana cand vor intelege ca o strategie buna de marketing, un om pregatit pe acest segment si o mai buna atentie la nisa din care fac parte, pot aduce un beneficiu mai mare decat listarea unui numar mare de produse.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *